Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Mechatronika | Wydział Mechatroniki | 2009/2010 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Mechatronika | Prodziekan Wydziału Mechatroniki PW ds. nauczania – dr inż. Maciej Bodnicki, m.bodnicki@mchtr.pw.edu.pl, 2348456 |
Cele:
Zgodnie ze standardem kierunku MECHATRONIKA absolwenci studiów posiadają podstawową wiedzę z zakresu mechaniki, budowy i eksploatacji maszyn, elektroniki, informatyki, automatyki i robotyki oraz sterowania. Posiadają umiejętności integracji tej wiedzy przy projektowaniu, wytwarzaniu i eksploatacji produktów oraz analizy produktów w ich otoczeniu. Absolwenci są przygotowani do uczestniczenia w interdyscyplinarnych zespołach rozwiązujących problemy związane z: konstrukcją; wytwarzaniem; sprzedażą; eksploatacją; serwisowaniem i diagnozowaniem układów mechatronicznych oraz maszyn i urządzeń, w których one występują. Absolwenci studiów znają język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posiadają umiejętności posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku kształcenia. Absolwenci są przygotowani do pracy w: przemyśle wytwarzającym układy mechatroniczne – elektromaszynowym, motoryzacyjnym, sprzętu gospodarstwa domowego, lotniczym, obrabiarkowym; przemyśle oraz innych placówkach eksploatujących i serwisujących układy mechatroniczne oraz maszyny i urządzenia, w których są one zastosowane. Absolwenci są przygotowani do podjęcia studiów drugiego stopnia. Na Wydziale Mechatroniki PW w ramach kierunku Mechatronika oferowanych jest 7 specjalności studiów I stopnia, z możliwością kontynuacji studiów na II stopniu. Inżynieria Fotoniczna (I) jest specjalnością interdyscyplinarną łączącą fizykę i matematykę stosowaną z problemami technicznymi w dziedzinie projektowania i wytwarzania przyrządów optycznych oraz optycznych i fotonicznych metod pomiaru i przetwarzania informacji. Celem kształcenia jest przygotowanie specjalistów w zakresie budowy systemów fotonicznych o skrajnie dużych dokładnościach pomiarowych metodami interferencyjnymi i holograficznymi, automatyzacji pomiarów, budowy systemów automatycznego rozpoznawania obrazów (widzenie maszynowe), aparatury kosmicznej, medycznej, ochrony środowiska, budowy i badań sprzętu optycznego i optoelektronicznego (w tym MEMS i MOEMS), itp. Otrzymane wykształcenie predysponuje również absolwentów do samodzielnej pracy badawczej i naukowej. Specjalność Inżynieria Jakości (I i II stopień) obejmuje zagadnienia związane z projektowaniem i stosowaniem przyrządów i systemów pomiarowych w procesach sterowania jakością produkcji oraz badania jakości wyrobów. Studenci poznają metody pomiarów różnych wielkości fizycznych jak: długości, kąty, ciśnienia, masy, siły, temperatury i natężenia przepływu, a także sposoby akwizycji i przetwarzania danych w cyfrowych systemach pomiarowych. Absolwenci tej specjalności są specjalistami w zakresie projektowania przyrządów i systemów pomiarowych, a także systemów jakości zgodnych z wymaganiami norm europejskich. Studenci specjalności Inżynieria Wytwarzania Wyrobów Mechatronicznych (I i II stopień) otrzymują przygotowanie teoretyczne i praktyczne do stosowania nowych zdobyczy nauki i techniki, do tworzenia i użytkowania nowoczesnych urządzeń precyzyjnych i elektronicznych. Przedmioty specjalistyczne obejmują podstawy konstrukcji, zaawansowane technologie, projektowanie urządzeń technologicznych oraz problemy zarządzania jakością i niezawodnością precyzyjnych wyrobów mechaniczno - elektronicznych. Absolwenci specjalności znajdują zatrudnienie w biurach projektowych i firmach projektujących urządzenia precyzyjne i elektroniczne oraz oprzyrządowanie niezbędne do realizacji tych procesów. Celem kształcenia na specjalności Mikromechanika (I i II stopień) jest przygotowanie studentów do projektowania urządzeń mechatronicznych i rozwiązywania złożonych, interdyscyplinarnych problemów projektowo-konstrukcyjnych. Posiadają oni niezbędną praktyczną wiedzę na temat metod i narzędzi projektowania komputerowego, sterowania mikroprocesorowego, napędów i urządzeń wykonawczych oraz sensoryki urządzeń. Absolwenci są przygotowani do projektowania i eksploatacji urządzeń precyzyjnych i drobnych, układów napędowych do precyzyjnego pozycjonowania, sprzętu biomechanicznego (np. stabilizatorów ortopedycznych), urządzeń komputerowych i multimedialnych, automatów użytkowych oraz zespołów urządzeń mechanizacji, automatyzacji i robotyzacji procesów technologicznych przemysłu precyzyjnego i elektronicznego. Specjalność Sensory i Systemy Pomiarowe (I i II stopień) łączy fizykę i matematykę stosowaną z mechaniką, elektroniką, automatyką i metrologią. Przygotowuje studentów do projektowania przetworników, czujników i systemów do pomiaru ciśnienia, masy, siły, temperatury, natężenia przepływu, metod i urządzeń kontrolnych do rozpoznawania wad obiektów na podstawie sygnałów przetworników wiroprądowych, opracowania nowych metod pomiarowych, prowadzenia analizy dokładności pomiarów, a także projektowania systemów pomiarowych i automatyzacji procesów związanych z technikami wytwarzania przemysłowego. Specjalność Techniki multimedialne (I i II stopień) kształci w zakresie budowy i eksploatacji środków audiowizualnych, projektowania wyposażenia technicznego studiów radiowych i telewizyjnych, sal dydaktycznych i konferencyjnych, wyposażenia planu filmowego itp. Podstawą programu nauczania jest informatyka, konstrukcja, technologia, metrologia i automatyka – ukierunkowane na budowę i eksploatację sprzętu do realizacji zadań multimedialnych. Absolwent tej specjalności otrzymuje dodatkowe wykształcenie humanistyczne obejmujące problematykę twórczości artystycznej, zagadnienia historii kultury i sztuki, podstawy psychologii a w pracy zawodowej współdziała z osobami ze środowisk artystycznych. Specjalność Urządzenia Elektromedyczne (I stopień – dla absolwentów przeznaczone są studia II stopnia kierunku Inżynieria Biomedyczna) ma charakter interdyscyplinarny łączący biologię, medycynę i technikę. Jej istotą jest stosowanie techniki w specyficznych warunkach kontaktu z żywym organizmem - do jego badania i leczenia lub wspomagania funkcji poszczególnych narządów. Celem kształcenia jest przygotowanie specjalistów w zakresie techniki medycznej obejmującej metody i układy pomiarowe wielkości fizjologicznych, budowę urządzeń diagnostycznych i terapeutycznych, a także nadzór nad ich eksploatacją w warunkach szpitalnych. Absolwenci są przygotowania zarówno do szkolenia personelu i współpracy z lekarzami w zakresie obsługi tych urządzeń, jak i prowadzenia prac nad medycznymi systemami aparaturowymi.
Warunki przyjęć:
Przyjęcie na Wydział Mechatroniki PW: wspólne na kierunki AUTOMATYKA i ROBOTYKA oraz MECHATRONIKA + na podstawie konkursu matur wg Zasad uchwalanych przez Senat PW na dany rok akademicki. Wybór kierunku po II semestrze studiów na podstawie rankingu (średnia ważona z semestrów I-III)
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | HES | PODSTAWY GOSPODARKI RYNKOWEJ | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Grafika inżynierska I | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka I | 10 | 45 | 60 | 0 | 0 | 0 | 105 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy metrologii | 5 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Propedeutyka informatyki | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zasady programowania strukturalnego I | 5 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Obieralne | Obieralne | Podstawy techniki fotograficznej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka I | 6 | 45 | 30 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska II | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka II | 6 | 30 | 45 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Mechanika | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy Technik Wytwarzania cz.I | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wstęp do technik komputerowych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zasady programowania strukturalnego II | 3 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Elektronika I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika I | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fizyka II | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka III | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Miernictwo elektryczne | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy konstrukcji urządzeń precyzyjnych I | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy Technik Wytwarzania cz.II | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | WYTRZYMAŁOŚĆ MATERIAŁÓW | 5 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | HES | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Obieralne | Obieralne | Nieniszczące badania obiektów dziedzictwa kulturowego | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Elektronika 2 | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika II | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Metrologia techniczna | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Optomechatronika | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki I | 5 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy konstrukcji urządzeń precyzyjnych II | 5 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria Fotoniczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Fotoniczna | Obowiązkowe | Materiałoznawstwo optoelektroniczne | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Optyka instrumentalna-1 | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy fotoniki | 5 | 45 | 0 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria wytwarzania wyrobów mechatronicznych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria wytwarzania wyrobów mechatronicznych | Obowiązkowe | Elementy i podzespoły mechatroniczne | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Napędy elektromechaniczne urządzeń mechatronicznych 1 | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Przetwarzanie sygnałów | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia Urządzeń Mechatroniki I | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia Urządzeń Mechatroniki II | 3 | 15 | 0 | 15 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Mikromechanika
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikromechanika | Obowiązkowe | Metodyka projektowania urządzeń mechatronicznych | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Napędy elektromechaniczne urządzeń mechatronicznych 1 | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Napędy elektromechaniczne urządzeń mechatronicznych 2 | 3 | 0 | 0 | 15 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Współczesne narzędzia wspomagania projektowania | 2 | 0 | 0 | 15 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane Techniki Pomiarowe | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Sensory i systemy pomiarowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sensory i systemy pomiarowe | Obowiązkowe | Informatyka w systemach pomiarowych 1 | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Informatyka w systemach pomiarowych 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 225 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | PROGRAMOWANIE W SYSTEMIE MATLAB | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy Pomiarowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Kompatybilność elektromagnetyczna | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metrologia Przemysłowa | 0 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Techniki multimedialne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Techniki multimedialne | Obowiązkowe | Fotografia - rejestracja i przetwarzanie obrazu | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Grafika komputerowa | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy akustyki i elektroakustyki | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przetwarzanie sygnałów | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wstęp do technik multimedialnych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Urządzenia elektromedyczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Urządzenia elektromedyczne | Obowiązkowe | FIZYKOMEDYCZNE PODSTAWY INŻYNIERII BIOMEDYCZNEJ | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Materiały funkcjonalne w urządzeniach mechatronicznych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Programowanie obiektowe (JAVA). | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przetwarzanie sygnałów | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia urządzeń mechatroniki I | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Współrzędnościowe Systemy Pomiarowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Współrzędnościowe Systemy Pomiarowe | Obowiązkowe | Analiza wyników pomiarów | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Informatyka w systemach pomiarowych | 3 | 0 | 0 | 450 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metrologia Przemysłowa | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia Urządzeń Mechatroniki I | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Język Obcy | Język Obcy | Język Obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Elektronika 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki II | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy mechaniki płynów | 3 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Robotyka | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzanie jakością | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria Fotoniczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Fotoniczna | Obieralne | Przedmioty obieralne | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sensory światłowodowe | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika światłowodowa i telekomunikacja | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Budowa i eksploatacja urządzeń optomechatronicznych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Integracja programowa systemów multimedialnych I | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Integracja programowa systemów multimedialnych II | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Konstrukcja układów optycznych | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Optyka instrumentalna - 2 | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika laserowa | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia sprzętu optoelektronicznego | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria wytwarzania wyrobów mechatronicznych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria wytwarzania wyrobów mechatronicznych | Obieralne | Techniki Kształtowania Mikroelementów | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Aparatura w systemach zapewnienia jakości część I | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Materiały elektroniczne | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Programowanie Obiektowe dla Zastosowań Inżynierskich | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie zespołów elektronicznych | 4 | 225 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika mikroprocesorowa I | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika mikroprocesorowa II | 1 | 0 | 0 | 225 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologia wyrobów elektronicznych I | 4 | 30 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Urządzenia technologiczne elektroniki | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Mikromechanika
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikromechanika | Obowiązkowe | Aparatura biomechaniczna | 4 | 15 | 0 | 15 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy teorii mechanizmów | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie Urządzeń mechatronicznych | 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY 1 - BIZNESOWY | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sumulacja w projektowaniu urządzeń precyzyjnych | 4 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy i urządzenia automatyzacji produkcji | 2 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika mikroprocesorowa I | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Trybologia i mikrotrybologia | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wybrane zagadnienia wzornictwa przemysłowego | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Sensory i systemy pomiarowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sensory i systemy pomiarowe | Obowiązkowe | Aparatura w systemach zapewnienia jakości część I | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektroniczne techniki pomiarowe | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Inteligentna aparatura pomiarowa | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Materiały funkcjonalne w sensorach mechatronicznych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metrologia Przepływów | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy zapewnienia jakości | 4 | 30 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika mikroprocesorowa I | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Aplikacje internetowe w zastosowaniach inżynierskich | 3 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Techniki multimedialne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Techniki multimedialne | Obowiązkowe | Elementy wiedzy o kulturze | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Integracja programowa systemów multimedialnych | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PODSTAWY FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA W ŚWIECIE MEDIÓW | 2 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy realizacji dźwięku | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy Techniki Telewizyjnej II | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technika mikroprocesorowa I | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika oświetleniowa w multimediach | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Urządzenia Multimedialne 1 | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Urządzenia Multimedialne 2 | 3 | 0 | 0 | 30 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Techniki tworzenia DVD | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Urządzenia elektromedyczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Urządzenia elektromedyczne | Obowiązkowe | Biomechanika inżynierska | 5 | 30 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elektroniczna aparatura medyczna I | 4 | 675 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie zespołów elektronicznych | 4 | 225 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Propedeutyka medycyny | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Radiologia | 5 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika mikroprocesorowa I | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technika mikroprocesorowa II | 1 | 0 | 0 | 225 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technika ultradźwiękowa w diagnostyce medycznej | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Logiczne układy programowalne | 2 | 0 | 0 | 15 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Współrzędnościowe Systemy Pomiarowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Współrzędnościowe Systemy Pomiarowe | Obieralne | Przedmioty obieralne | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody poszukiwania twórczych rozwiązań | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pomiary złożonych elementów maszynowych | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Aparatura w systemach zapewnienia jakości część I | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Aparatura w systemach zapewnienia jakości część II | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | ELEKTRONICZNE TECHNIKI POMIAROWE | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Materiały funkcjonalne w sensorach mechatronicznych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Nieniszczące badania materiałów | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy analizy wyników badań doświadczalnych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie urządzeń pomiarowych | 6 | 225 | 0 | 0 | 675 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Systemy zapewnienia jakości | 4 | 30 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
HES | HES | HES | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Przedmioty obieralne | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Badania nieniszczące | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do MES i systemu ANSYS | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | Wychowanie Fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Inżynieria Fotoniczna
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria Fotoniczna | Obowiązkowe | Cyfrowe metody przetwarzania obrazu I | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Opto-numeryczne metody pomiaru | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technika świetlna | 1 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Urządzenia i systemy fotoniczne | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Widzenie maszynowe | 3 | 15 | 0 | 15 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Inżynieria wytwarzania wyrobów mechatronicznych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Inżynieria wytwarzania wyrobów mechatronicznych | Obowiązkowe | Eksploatacja urządzeń mechatronicznych | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | PODSTAWY METODY ELEMENTÓW SKOŃCZONYCH | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY IWWM | 1 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | TECHNOLOGIA WYROBÓW MECHATRONICZNYCH 2 | 3 | 15 | 0 | 15 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Transmisja informacji | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia systemów optoelektronicznych | 0 | 15 | 0 | 15 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia wyrobów elektronicznych II | 4 | 15 | 0 | 15 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Mikromechanika
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikromechanika | Obowiązkowe | MIKROURZADZENIA MEMS | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy technik badań urządzeń precyzyjnych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | URZADZENIA MULTIMEDIALNE | 3 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zagadnienia jakości i niezawodności w projektowaniu | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Sensory i systemy pomiarowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Sensory i systemy pomiarowe | Obowiązkowe | Laserowe przetworniki pomiarowe | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sensory i przetworniki wielkości termodynamicznych | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sensoryka i Aktuatoryka Elektromagnetyczna | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy kontroli defektoskopowej | 3 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Techniki multimedialne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Techniki multimedialne | Obowiązkowe | Cyfrowe metody przetwarzania obrazu I | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Cyfrowe metody przetwarzania obrazu II | 2 | 0 | 0 | 15 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy poligrafii i projektowania DTP | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie interfejsów sprzętowych i programowych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Techniika Telewizyjna | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technika wizyjna | 3 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Urządzenia elektromedyczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Urządzenia elektromedyczne | Obowiązkowe | EKSPLOATACJA I NIEZAWODNOŚĆ APARATURY MEDYCZNEJ ORAZ BEZPIECZEŃSTWO PACJENTA | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektroniczna aparatura medyczna II | 2 | 0 | 0 | 225 | 225 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY UELM 2 | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | PRZEDMIOT WARIANTOWY UELM 3 | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Techniki tomograficzne | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sensory i pomiary wielkości nieelektrycznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Układy elektroniki medycznej | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Współrzędnościowe Systemy Pomiarowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Współrzędnościowe Systemy Pomiarowe | Obieralne | Podstawy systemów baz danych | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Atestacja aparatury pomiarowej | 3 | 225 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Eksploatacja urządzeń mechatronicznych | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Maszyny i Roboty Pomiarowe | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Kierunkowe | Obieralne | Systemy DCS | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Praca dyplomowa | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=19 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |