Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Mechanika i Budowa Maszyn | Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych | 2015/2016 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Mechanika i Budowa Maszyn | prof. dr hab. inż. Hieronim Jakubczak |
Cele:
Celem programu kształcenia na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn jest dostarczenie absolwentom obszernej wiedzy z przedmiotów podstawowych oraz dobrze podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu budowy maszyn i pojazdów. Celem programu jest również wyrobienie w nich interdyscyplinarnego, systemowego podejścia do rozwiązywania problemów technicznych, umiejętności posługiwania się nowoczesnymi narzędziami komputerowo wspomaganego procesu projektowania, wytwarzania, eksploatacji i recyklingu. Program kształcenia na kierunku MiBM Wydziału SiMR, ukierunkowany na przemysł szeroko pojętych pojazdów i maszyn roboczych, uwzględnia w szerokim zakresie zagadnienia Mechaniki płynów, Termodynamiki i Mechaniki. Znaczna cześć programu kształcenia odnosi się do układów napędowych maszyn i pojazdów opartych o napędy mechaniczne, elektryczne, hydrauliczne i pneumatyczne. Nie mniej istotna część programu kształcenia odnosi się do projektowania elementów konstrukcji nośnych maszyn i pojazdów. Opiera się ona o teoretyczne podstawy analizy naprężeń, znajdując uzupełnienie w systemach do numerycznej analizy układów mechanicznych. W programie kształcenia duża część efektów dotyczy procesu wytwarzania, bez którego znajomości trudno jest poprawnie zaprojektować elementy układów napędowych i konstrukcji nośnych maszyn i pojazdów. Kierunek Mechanika i Budowa Maszyn jest tradycyjnym kierunkiem kształcenia inżynierów mechaników na Wydziale SiMR. System kształcenia na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn umożliwia zdobycie wszechstronnej wiedzy inżynierskiej w zakresie ogólnej budowy maszyn, jak również wiedzy specjalistycznej, dotyczącej projektowania, wytwarzania, bezpieczeństwa, sterowania i eksploatacji szerokiej gamy obiektów wydziału, tj. pojazdów (samochodów, ciągników, pojazdów szynowych, pojazdów specjalnych) i maszyn roboczych (budowlanych, drogowych, dźwignic, przenośników i innych). Studenci studiów I stopnia mają do wyboru następujące specjalności: • pojazdy • maszyny robocze • wspomaganie komputerowe prac inżynierskich • automatyzacja maszyn i systemów transportowych • silniki spalinowe • wibroakustyka • napędy hybrydowe • nadwozia pojazdów
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | Obowiązkowe | Historia techniki | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Własność intelektualna / BHP | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Algebra | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Analiza I | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Chemia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Geometria wykreślna | 2 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Materiały konstrukcyjne | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy zapisu konstrukcji | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Techniki komputerowe | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Warsztaty | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Podstawowe | Obowiązkowe | Analiza II | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika i elektronika I | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fizyka II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium materiałów konstrukcyjnych | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Mechanika ogólna I | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy modelowania geometrycznego | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Projektowanie podstaw zapisu konstrukcji | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Równania różniczkowe | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Techniki komputerowe - pracownia | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=29 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Techniki komputerowe - pracownia | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=1 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Laboratorium technologii | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Mechanika płynów | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Elektrotechnika i elektronika II | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika ogólna II | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Metrologia i zamienność | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie i programowanie obiektowe | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy automatyki i teorii maszyn | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wytrzymałość materiałów I | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zaawansowane modelowanie geometryczne | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Laboratorium mechaniki płynów | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Laboratorium metrologii i zamienności | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Laboratorium podstaw automatyki i teorii maszyn | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium podstaw konstrukcji maszyn | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia budowy maszyn | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Termodynamika | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wytrzymałość materiałów II | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=16 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Drgania mechaniczne | 4 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Podstawy konstrukcji maszyn | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie podstaw konstrukcji maszyn I | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Laboratorium drgań mechanicznych | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Laboratorium termodynamiki | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Laboratorium wytrzymałości materiałów | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Maszyny robocze | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metoda elementów skończonych | 3 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Napędy elektryczne | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Napędy mechaniczne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy napędów hydraulicznych i pneumatycznech | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie podstaw konstrukcji maszyn II | 2 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie technologii budowy maszyn | 1 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Rozwiązywanie kompleksowych problemów | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Silniki spalinowe | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=24 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Pojazdy | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Automatyzacja maszyn roboczych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Automatyzacja maszyn roboczych | Specjalnościowe | Automatyzacja maszyn roboczych | 4 | 30 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elementy robotyki | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Maszyny budowlane | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Konstrukcje cienkościenne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Konstrukcje cienkościenne | Specjalnościowe | Analiza sztywnościowo-wytrzymałościowa konstrukcji cienkościennych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Mechanika elementów laminowanych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy projektowania konstrukcji cienkościennych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Maszyny robocze
(Rozwiń)
|
||||||||||
Maszyny robocze | Specjalnościowe | Dźwignice | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Konstrukcje nośne | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Maszyny budowlane | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Nadwozia pojazdów
(Rozwiń)
|
||||||||||
Nadwozia pojazdów | Specjalnościowe | Badania pojazdów | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Budowa nadwozi | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy komputerowe w konstrukcji nadwozi | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Napędy hybrydowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Napędy hybrydowe | Specjalnościowe | Modelowanie napędów elektromechanicznych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy elektromechanicznych napędów hybrydowych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów elektrycznych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Pojazdy
(Rozwiń)
|
||||||||||
Pojazdy | Specjalnościowe | Niskoemisyjne silniki spalinowe | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów szynowych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Układy napędowe pojazdów | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Silniki spalinowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Silniki spalinowe | Specjalnościowe | Niskoemisyjne silniki spalinowe | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie silników spalionowych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Układy napędowe pojazdów | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Wibroakustyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Wibroakustyka | Specjalnościowe | Cyfrowa analiza sygnałów | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Diagnostyka wibroakustyki i monitoring | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy wibroakustyki maszyn | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich
(Rozwiń)
|
||||||||||
Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich | Specjalnościowe | Analiza sztywnościowo-wytrzymałościowa konstrukcji nośnych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Integracja projektowania i wytwarzania | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Komputerowo wspomagane wytwarzanie | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Jakość w budowie maszyn | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy eksploatacji i niezawodności | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pomiary wielkości dynamicznych | 4 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Praca przejściowa | 4 | 75 | 0 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Projektowanie napędów mechanicznych | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Układy hydrauliczne i pneumatyczne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka III | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Podstawy diagnostyki | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Automatyzacja maszyn roboczych
(Rozwiń)
|
||||||||||
Automatyzacja maszyn roboczych | Obieralne | Dźwigi osobowe | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy transportu wewnętrznego | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Układy napędowe maszyn roboczych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Specjalnościowe | Cyfrowe zasoby informatyzacji technicznej | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy monitorowania maszyn roboczych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Konstrukcje cienkościenne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Konstrukcje cienkościenne | Specjalnościowe | Modelowanie geometryczne konstrukcji cienkościennych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Numeryczne analizy struktur warstwowych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ocena wytężenia wybranych elementów konstrukcji cienkościennych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Maszyny robocze
(Rozwiń)
|
||||||||||
Maszyny robocze | Obieralne | Bezpieczeństwo eksploatacji maszyn roboczych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Dźwigi osobowe | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie układów maszyn roboczych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy magazynowania | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy transportu wewnętrznego | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Urabianie gruntów i skał | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Użytkowanie maszyn roboczych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Specjalnościowe | Automatyzacja Maszyn roboczych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Układy napędowe maszyn roboczych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Specjalność: Nadwozia pojazdów
(Rozwiń)
|
||||||||||
Nadwozia pojazdów | Specjalnościowe | Modelowanie numeryczne nadwozi pojazdów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Nadwozia pojazdów małoseryjnych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Struktury energochłonne w pojazdach | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Specjalność: Napędy hybrydowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Napędy hybrydowe | Obieralne | Automatyzacja maszyn roboczych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika samochodowa | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Układy napędowe pojazdów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Specjalnościowe | Akumulacja energii w napędach wieloźródłowych maszyn i pojazdów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Dynamika pojazdów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Specjalność: Pojazdy
(Rozwiń)
|
||||||||||
Pojazdy | Obieralne | Dynamika pojazdów szynowych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Niekonwencjonalne pojazdy szynowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podwozia pojazdów szynowych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Rzeczoznawstwo samochodowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy komputerowe w konstrukcji pojazdów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Układy napędu hamowania pojazdów szynowych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Specjalnościowe | Podwozia samochodów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Specjalność: Silniki spalinowe
(Rozwiń)
|
||||||||||
Silniki spalinowe | Obieralne | Materiały eksploatacyjne w motoryzacji | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podwozia samochodów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pokładowa diagnostyka pojazdów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Silniki spalinowe dużych mocy | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Specjalnościowe | Dynamika pojazdów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Układy zasilania i sterowania silników | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Specjalność: Wibroakustyka
(Rozwiń)
|
||||||||||
Wibroakustyka | Specjalnościowe | Aktywne metody minimalizacji drgań i hałasu | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Minimalizacja drgań i hałasu maszyn | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Prawne uwarunkowania ochrony przez drganiami i hałasem | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich
(Rozwiń)
|
||||||||||
Wspomaganie komputerowe prac inżynierskich | Obieralne | Dostosowanie systemów CAD do indywidualnych wymagań przedsiębiorstw | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie elementów z tworzyw sztucznych i kompozytów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy CAD - modelowanie geometryczne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy oparte na wiedzy w projektowaniu maszyn | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy recylkingu samochodów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia tworzenia serwisów internetowych w zastosowaniach inżynierskich | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Użytkowanie sieci komputerowych w praktyce inżynierskiej | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Specjalnościowe | Zaawansowane metody programowania w zastosowaniach inżynierskich | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
HES | Obowiązkowe | Ekonomia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedsiębiorczość innowacyjna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Inżynierskie bazy danych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy logistyki | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praca dyplomowa | 15 | 0 | 0 | 0 | 150 | 0 | 150 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=34 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt KMiBM_W01
- Ma wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą algebrę, analizę, w tym metody matematyczne i metody numeryczne pożądane w: 1) w tworzeniu i analizie modeli kinematycznych, dynamicznych punktu materialnego, zbioru punktów materialnych, ciała sztywnego, zbioru ciał sztywnych, 2) w tworzeniu i analizie modeli wytrzymałościowych, w tym uwzględnienie różnych stanów obciążenia, związków pomiędzy stanem obciążenia i odkształcenia, 3) w procesie modelowania i prowadzenia analiz konstrukcji podstawowych elementów i zespołów maszyn i ich złożeń, 4) w procesie modelowania i analizie procesów produkcyjnych i innych procesów inżynierskich.
- Efekt KMiBM_W02
- Ma podstawową wiedzę w zakresie fizyki obejmującej ruch drgający i falowy, elektrodynamikę, mechanikę relatywistyczną i kwantową, optykę falową; w zakresie chemii fizycznej obejmującej termodynamikę chemiczną, elektrochemię; w zakresie chemii organicznej obejmującej zagadnienia przerobu ropy naftowej.
- Efekt KMiBM_W03
- Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z fizyki, obejmującą mechanikę punktu materialnego i bryły sztywnej, termodynamikę, mechanikę płynów, elektryczność i magnetyzm w zakresie niezbędnym do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych występujących w układach napędowych oraz elementach konstrukcyjnych maszyn i pojazdów.
- Efekt KMiBM_W04
- Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie mechaniki materiałów, w tym w zakresie stanu naprężeń i odkształceń w elementach konstrukcji mechanicznych, niezbędną do prowadzenia analiz wytrzymałościowych.
- Efekt KMiBM_W05
- Zna zasady i metody konstruowania podstawowych elementów i zespołów maszyn roboczych i pojazdów oraz zna narzędzia stosowane w procesie ich projektowania.
- Efekt Wpisz opis
- Wpisz opis
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt Wpisz opis
- Wpisz opis
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt Wpisz opis
- Wpisz opis